Sådan bliver du en influencer – En guide til sociale medier

0
84

Har du allerede din strategi for sociale medier, til at blive en online influencer? Hvis ikke, så burde du vel have et. Med disse enkle trin vil du være i stand til at udvide din indflydelse på tværs af dine sociale medieplatforme.

 

Bestem din niche på sociale medier

For at blive en influencer på sociale medier, skal du bestemme, hvad du brænder for. Find noget – et emne, en sag, et brand osv. – og fokuser på det. Din passion behøver ikke at være noget, der passer ind på allerede etablerede markeder. Noget nyt eller unikt vil gøre tricket.

 

I en artikel skrevet af Forbes siger YouTuber og iværksætter Michelle Phan: “Det skønne ved internettet er, at der er et nichemarked for alt, og hvis du kan fokusere på det, kan du bygge en bæredygtig og levedygtig forretning [ud af] det. ”

 

Pointen er, at etablering af en individuel identitet vil adskille dig fra andre influencers på sociale medier.

 

Forstå dit publikum på sociale medier

Når du har etableret din niche, er det afgørende at lære alt, hvad du kan om din målgruppe. Det er de mennesker, du vil følge dig på sociale medier, og de mennesker, du vil påvirke.

 

Undersøg den slags ting, som dit publikum er interesseret i at se. Gør dette ved at stille dig selv følgende spørgsmål om din målgruppe:

  • Hvilken slags indhold deler de?
  • Hvilke sociale kanaler bruger de til at finde indhold?
  • Hvorfor skulle de bekymre sig om de ting, du beskæftiger dig med?
  • For at få et klarere billede af, hvad du bør tilbyde dine følgere, skal du først forstå, hvad de virkelig har brug for og virkelig ønsker.

 

Engager dig med dit publikum

Dit publikum vil ikke sætte pris på noget mere end gensidigt engagement. Det betyder, at når de efterlader en kommentar eller stiller et spørgsmål på din sociale platform, skal du tage dig tid til at svare og anerkende dem.

 

Husk, at ikke ethvert engagement med dit brand vil være positivt, så du bør forvente negativ feedback. Gør en indsats for at reagere hurtigt, høfligt og i dit brands tone. Det er aldrig for sent at vinde en følger!

 

Dermed er det også en god idé at få oprettet en egen blog hjemmeside, hvor du kan samle alle dine indlæg fra de forskellige platforme på et sted.

 

Vær konsekvent på sociale medier

Dine følgere kommer til at udvikle en idé om, hvem du er, og hvad du står for som brand baseret på, hvad du poster på sociale medier. Og det bliver et stort ansvar at sikre, at dit indhold konsekvent matcher den slags brandidentitet, du ønsker at fremstille.

 

Du kan opnå dette ved at:

  • Sende regelmæssigt: Hvis du begyndte at sende dit indhold ud kl. 17.00 hver dag, så sørg for at blive ved med at gøre det.
  • Med sponsorindhold: Sørg for, at alle dine indlæg passer til tonen, stilen og temaet for dit brand.
  • Henviser ofte tilbage til din strategi: Ved at minde dig selv om din mission, vil du være i stand til at forblive fokuseret på dine sociale mediemål.

 

Markedsfør dit indhold

Når organiske opslag på sociale medier ikke er nok, kan du promovere dit indhold ved at betale for, at det bliver ’boostet’. Dette vil øge antallet af personer, der ser dine opslag og kan endda være med til at skabe interesse for dine ældre opslag.

Har du en professionel hjemmeside er det et kæmpe plus, da du kan bruge Google Ads til at tiltrække flere folk til din hjemmeside, hvorefter de lære dig at kende samt læser dine indlæg, og sidste ende følger dig på dine sociale medier.