Så! Har min personlige træner, Henrik Karol Nielsen, og jeg skudt vores 3-ugers træningsforløb igang.

(Sponsoreret indlæg: vi har indgået en byttehandel om et træningsforløb for blogindlæg og omvendt. )

Første gang vi mødtes, som var i sidste uge, der talte Henrik og jeg lidt om min målsætning og lavede en styrketest, for at finde ud af hvordan forløbet skulle formes.

 

14224927_10153906879676239_5892708304816905309_n

Efter styrketesten (og ca. 300 squats!), må jeg hånden på hjertet sige, at jeg gik baglæns nedad hele vimmel-trappen, for ikke at bruge lårmusklerne. Av!

I går mødtes Henrik og jeg så igen til vores anden session sammen. Denne gang gjorde det ikke nær så ondt, for Henrik er sindsyg sej til at aktivere forskellige muskelgrupper.

… Det er egentlig ret vildt at opleve, hvor meget (og hvordan!) man kan aktivitere små- som større områder på sin krop.

Har indsat nogle af de øvelser vi har lavet her, hvis i skulle få lyst til ”at træne med” 😉 :

ØVELSE 1: Goblet squat: god for baller og ben – samtidig med en fin opspænding af core ( mavemusklerne og ryggen)

14192176_10153906812421239_3005870541086360243_n

ØVELSE 2: Single hand benchpress: God for bryst og tricep – samtidig med en statisk opspænding af core og obliques (skrå og tværgående mavemuskler)

14233163_10153906812431239_7727603644300980042_n

ØVELSE 3: Seated Rowing: God for ryg og bicep – samtidig med opspænding af lænd og core (mavemuskler)

14203095_10153906812476239_1500371745067398832_n

Kommer til at opdatere hvordan det går med forløbet herinde, så læs med hvis i kunne tænke jer at få lidt af de trænings-tips som jeg pt. tonser igennem 🙂

 

Kærlig hilsen

Jasmin